tehranservic tehranservic .

tehranservic

تعمير كولر گازي گري

 


شركت گري:
GREE در سال ۱۹۹۱. تاسيس شد. در آغاز، GREE يك كارخانه كوچك با خطوط توليد تنها پنجره هاي تهويه مطبوع و حجم توليد سالانه كمتر از ۲۰۰۰۰ مجموعه بود. با يك سري از محصولات قابل عرضه به بازار، GREE فرصت هاي بازار را در دست گرفته و شروع به ساخت تصوير نام تجاري گري است كرد.
در طي سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ GREE آغاز شده به تمركز بر روي بهبود كيفيت محصول راه اندازي شده توسط خط مشي كيفيت از “ساخت محصولات برتر، ساخت و ساز نام تجاري معروف، صرف مقياس كسب و كار، به كيفيت براي اولين بار در سطح جهاني”، توسط اجراي “ساخت محصول برتر استراتژي “، و با استقرار و بهبود تدريجي از سيستم مديريت كيفيت، از انتشار” ۱۲ ممنوعيت، توسط رئيس جمهور “و ترويج” فرار صفري پروژه “همه شاهد استحكام GREE در افزايش كيفيت محصول. از آن زمان، كيفيت محصول GREE را در محصولات R & D، توليد و حمل و نقل تاكيد كرد. GREE سيستم هاي تهويه مطبوع برتر نيز فرصت خوبي براي فروش آن به ارمغان آورده اند.
چرا GREE
از آنجا كه ارائه يك جهان كارآمد قابل دسترسي است، اما آسان و مقرون به صرفه در انجام اين كار است. درجه محصولات تهويه مطبوع توليد شده گري براي بسياري از مارك هاي مورد احترام ترين در جهان است – بيش از ۲۰ سال اعتماد براي توليد محصولات با كيفيت بالا كه فشار محدوديت امكانات با استفاده تجربه در بالاترين سطح كيفي قرار اده ايم، گري نماد كيفيت.
اولين قدم براي خريد كولر گازي گري تعيين مدل كولر گازي بر اساس نياز شماست:
براي انتخاب بهتري مدل كولر گازي براي شما مشاوران تهران سرويس در خدمت شما هستند.
براي انتخاب ظرفيت مناسب كولرگازي يا اتاق كار يا محل سكونت شما كافي است به موارد زير دقت فرماييد :
تعداد نفراتي كه در آن محل زندگي و يا كار ميكنند .
تعداد دستگاههايي كه هنگام كار كرد كولرگازي از خود گرما توليد ميكنند .
تعداد پنجره هاي موجود در اتاق .
ارتفاع اتاق نيز حائز اهميت ميباشد .
مساحت اتاق از مهمترين موارد ميباشد .
در زير با حسب ابعاد اتاق شما ظرفيت مورد نظر تعيين گرديده است .
از مساحت 32 تا 37 متر مربع ، كولرگازي با ظرفيت 9000 انتخاب نماييد .
از مساحت 38 تا 41 متر مربع ، كولرگازي با ظرفيت 10000 انتخاب نماييد .
از مساحت 42 تا 50 متر مربع ، كولرگازي با ظرفيت 12000 انتخاب نماييد .
از مساحت 51 تا 64 متر مربع ، كولرگازي با ظرفيت 14000 انتخاب نماييد .
از مساحت 65 تا 91 متر مربع ، كولرگازي با ظرفيت 18000 انتخاب نماييد .
از مساحت 92 تا 117 متر مربع ، كولرگازي با ظرفيت 24000 انتخاب نماييد .
براي خريد و نصب كولر گازي خود با ما تماس بگيريد بهترين خدمات كولر گازي در سراسر تهران با تهران سرويس.تمامي هزينه ها بر اساس تعرفه اتحاديه و تمامي سرويسكاران داراي مدرك معتبر ميباشند.
براي نصب كولر گازي گري خود مقالات قبلي ما را مطالعه نماييد:
-نصب كولر گازي
-مراحل نصب كولر گازي
-نكات مهم در نصب كولر گازي
مراحل و نحوه نصب كولر گازي گري:
1-نصب پونيت داخلي كولر گازي گري
2-نصب يونيت بيروني كولر گازي گري
3-لوله كشي كولر گازي اسپليت گري
4-برق كولر گازي اسپيلت گري
5-وكيوم و راه اندازي كولر گازي گري
فوايد سرويس كولر گازي گري:
سرويس كولر گازي گري به افزايش بهره‌وري دستگاه كولر گازي كمك مي‌كند و هيزنه‌هاي قبض برق را كاهش مي‌دهد. فيلتر هواي كثيف باعث مي‌شود كه كولر نتواند هوا را داخل خانه به خوبي به گردش در آورد. و نتيجه اين مي‌شود كه كولر گازي گري بايد براي مدت زيادي در طول روز كار كند و شايد شما را مجبور كند كه تنظيمات دمايي را عوض كنيد زيرا حتي با كاركرد بيشتر كولر گازي احساس راحتي نمي‌كنيد. كويل كندانسور كثيف باعث مي‌شود كه كمپرسور سردكننده سخت‌تر كار كند، كه جريان بيشتري را بر سرويس برق تحميل مي‌كند و نتيجه افزايش هزينه‌هاي قبض برق خواهد بود در چنين حالتي هزينه بيشتري بايد براي تعمير كولر گازي گري پرداخت كنيد
عمر دستگاه كولر گازي خود را با مراقبت‌ در طول زماني كه كار مي‌كند افزايش دهيد. كولرهاي گازي گري وقتي درست كار مي‌كنند كه به صورت مرتب سرويس و تميز شود. اگر يك قطعه درست كار نكند، مي‌تواند به كل دستگاه استرس وارد كرده و در نهايت دستگاه زودتر از موعد خراب شود. نگهداري همه قطعات در حالت عمل‌كرد خوب به معناي استرس و فشار كم‌تر رو همه خواهد بود. دستگاه در طول مدت زمان بيشتر عمل‌ كرد بهتري نسبت به دستگاهي كه مرتب سرويس نمي‌شود خواهد داشت.
سرويس كولر گازي گري تعمير آن شامل
الف – سرويس پنل داخلي كولر گازي گري
شستشوي فيلترها كولر گازي
سرويس بلوور كولر گازي
سرويس سنسور ها كولر گازي
سرويس فين ها يا كويل كولرگازي
بررسي مسير خروجي آب (لوله درين)
ب – سرويس پنل خارجي كولر گازي گري
سرويس پنل خارجي كولر گازي يا همان كندانسور داراي اهميت بالايي است چون در بيرون از منزل شما نصب ميگردد و در تماس مستقيم با گردو غبار و خاك است به همين دليل اگر شما نسبت به شستشوي به موقع ان اقدام نكنيد ممكن است كه مجبور به پرداخت هزينه هاي بالا براي تعميرات ان شويد زيرا كثيفي بيش اندازه كندانسور مانع از عملكرد صحيح دستگاه ميشود و فشار زيادي به دستگاه شما تحميل ميكند
از جمله مشكلات رايج در كولر گازي گري:
كولر گازي گري روشن نمي‌شود:
براي عيب يابي كولر گازي گري زماني كه مشكل كولر گازي شما روشن نشدن است نياز نيست سريعا به يك مركز تخصصي تعميرات كولر گازي مراجعه كنيد چرا كه ممكن است يك مشكل ساده باشد و خودتان بتوانيد آن را براحتي برطرف كنيد.
در ابتدا دو شاخه كولر گازي را بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه به برق وصل است.
اگر مشكل از دو شاخ نبود پس مي‌توانيد پريزي كه دو شاخ را به آن وصل مي‌كنيد را به وسيله فازمتر بررسي كنيد.
و در آخر اگر مشكل از هيچكدام نبود سيم كشي داخلي كولر گازي را با استفاده از آمپر متر بررسي كنيد و هر كدام از اتصالات آن قطع بودند آن‌ها را وصل كنيد.
در صورتي كه در عيب يابي كولر گازي گري GREE با هيچكدام از مشكلات گفته شده روبرو نشديد بايد بدانيد كه مشكل از كمپرسور است و تعمير آن يك كار تخصصي است كه بايد تعمير كار آن را تعمير كند.
1-آبريزش كولر گازي گري:
در مقالات قبلي به دلايل آبريزش كولر گازي به طور كامل پرداختيم.عدم توجه به نشتي آب مي تواند موجب افزايش رشد قارچ و كپك در تمام بخش هاي تاثير گذار مانند قسمت هاي خنك كننده و گرمايشي شود.هنگامي كه اين مناطق با كپك، قارچ و باكتري پوشانده مي شوند، سيستم ناكارآمد مي شود.نشتي ممكن است بوسيله يك كانال تراكم معيوب يا شلنگ تخليه مسدود شود.عدم سرويس به موقع كولر گازي مشكلات بسياري را براي شما بوجود مي آورد.
2-گرم بودن باد كولر گازي گري:
زماني كه مشكل كولر گازي شما گرم بودن باد آن است بايد چند قسمت مختلف آن را بررسي كنيد.در ابتدا بايد فيلترهاي كولر گازي را بررسي كنيد در صورت كثيف بودن آن‌ها را شستشو دهيد و يا تعويض كنيد.از ديگر علت‌هاي گرم بودن باد كولر گازي گري مي‌تواند كم بودن گاز مبرد كولر گازي باشد، در اين حالت بايد گاز مبرد كولر گازي را بررسي كنيد و اگر گاز آن كم بود بايد شارژ گاز كولر گازي انجام شود.يكي ديگر از علت‌هاي گرم بودن گاز كولر گازي خرابي كمپرسور مي‌باشد.
3- خاموشي ناگهاني و تعمير كولر گازي گري GREE
زماني كه كولر گازي گري GREE به صورت ناگهاني خاموش مي‌شود، براي عيب‌­يابي و كولر گازي گري GREE، تعميركاران مستقل يا متصصان نمايندگي گري قسمت­‌هاي مختلفي را بررسي مي‌­كنند. يكي از مواردي كه مي‌تواند باعث بروز اين مشكل شود، اورلود شدن كولر گازي است. مشكل ديگري كه مي‌تواند كولر گازي گري را به صورت ناگهاني خاموش كند، خرابي يكي از قطعات برد آن است.
براي بررسي قطعات برد كولر گازي مي‌توانيد از آمپرمتر استفاده، و قطعه خراب را شناسايي كنيد. البته در برخي موارد برد الكتريكي گازي گري GREE به صورت كامل سوخته است و بايد تعويض شود. سوختن خازن كولر گازي هم يكي ديگر از مشكلات آن است كه با تعويض آن برطرف مي‌شود.
4-برفك زدن كولر گازي گري
براي تعمير كولر گازي گري GREE در اين حالت نيز بايد چند قسمت را بررسي كرد. يكي از علت‌هاي برفك زدن كولر گازي گري اين است كه فن دچار مشكل شده است و نمي‌تواند هواي خنك را به بيرون منتقل كند. با ماندن هواي خنك در يكجا نيز يخزدگي به وجود مي‌آيد. يكي ديگر از دلايل برفك زدن كولر كم بودن گاز مبرد است كه با شارژ گاز برطرف مي­‌شود. سوراخ شدن لوله‌ها يا مخزن گاز مبرد هم مي‌تواند علت برفك باشد (با سوراخ بودن آنها سرما مدام به يك محل نفوذ كذده و باعث يخزدگي در آن نقطه مي‌شود).
به صورت كلي، تعمير كولر گازي گري GREE در اين حالت شارژ كردن گاز مبرد، گرفتن نشتي لوله‌ها و يا تعمير فن برطرف خواهد شد.
5-سر و صداي كولر گازي گري GREE
در برخي موارد متوجه سر و صداي كولر گازي مي‌شويد كه در اين حالت بايد عيب يابي كولر گازي گري را انجام داده و سپس تعمير كولر گازي گري GREE را انجام دهيد.
سروصداي كولر گازي گري مي‌تواند ناشي از شكستن قطعات داخلي كولر گازي باشد كه بايد آن‌ها را باز كرده و بررسي كنيد و هر كدام از آن‌ها مشكل داشتند آن‌ها را تعويض كنيد.
يكي ديگر از مشكلات كولر گازي در اين حالت مي‌تواند بروز اختلال در عملكرد فن كولر گازي باشد.ممكن است يكي از قطعات كولر گازي به پره فن گيره كرده باشد و با هربار تكان خوردن فن سروصدا ايجاد كند.همچنين مي‌توان گفت كه شل شدن سيني پشت هوا ساز به دلايل مختلف مي‌تواند سر و صداي زيادي ايجاد كند كه با محكم كردن پيچ‌هاي آن مي‌توانيد اين مشكل را برطرف كنيد.بايد بدانيد كه در برخي موارد سروصداي كولر گازي گري ناشي از شل شدن محل قرار گيري كمپرسور در كندانسور مي‌باشد كه با محكم كردن پايه‌هاي آن اين مشكل برطرف خواهد شد.
6-علت باد سرد كولر گازي اسپليت گري GREE در زمستان
– كمبود گاز كولر گازي گري
– خرابي شير چهار طرفه كولر گازي گري
– كولر گازي اسپليت گري سرد خالي است
– برد كولر گازي اسپليت گري معيوب است
– كمپرسور كولر گازي گري سوخته است
– خازن كولر گازي گري معيوب است
– فن اواپراتور كولر گازي گري معيوب است
– سنسورهاي كولر گازي گري معيوب است
شارژ گاز كولر گازي گري GREE
هنگامي كه كولر گازي گري باد گرم ميزند يكي از موارد ميتواند كمبود گاز باشد و تنها كاري كه مصرف كننده كولر گازي بايد انجام بدهد خاموش كردن كولر گازي و قطع برق اصلي كولر گازي و تماس متخصصات تهران سرويس است
قبل از شارژ گاز كامل كولر گازي اسپيلت گري بايد دستگاه رفع نشتي شده و سپس وكيوم و شارژ گاز شود.
هزينه شارژ گاز كولر گازي اسپليت گري به نوع گاز و مقدار شارژ گاز كولر گازي بستگي دارد.
شارژ گاز كولر گازي گري با مبردهاي جديد بايد بصورت مايع انجام شود تا دستگاه صدمه نبيند.
در چه مواقعي كولر گازي گري نياز به شارژ گاز دارد
به طور كلي كولر گازي شما در ۳ حالت نيازي به شارژ گاز دارد:
كولر تازه نصب‌شده و نو است.
سيستم كاملاً فاقد گاز مي‌باشد. (شارژ گاز كامل)
سيستم احتياج به شارژ كردن گاز (اضافه كردن) دارد (شارژ گاز تكميلي)
مناطق تحت پوشش خدمات كولر گازي گري در تهران
شركت تهران سرويس بعنوان مركز مجاز خدمات كولر گازي در تهران، كليه نقاط تهران را براي سرويس و خدمات تعمير كولر گازي گري تحت پوشش دارد.پاسخگويي تيم پشتيباني تهران سرويس 24 ساعته ميباشد.

منبع:www.tehranservic.com

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۴۳ توسط:ahmadi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :