tehranservic tehranservic .

tehranservic

سرويس پكيج

 

 

سرويس پكيج ديواري

همانطور كه گفتيم امروزه متداول ترين وسيله براي ايجاد گرمايش پكيج ديواري مي باشد. زماني كه از سيستم هاي پكيج ديواري استفاده مي كنيد براي نگهداري پكيج و جلوگيري از خرابي آن بهترين كار سرويس ساليانه پكيج ها مي باشد.

سرويس ساليانه پكيج از خراب شدن آن و نياز به تعمير پكيج جلوگيري مي كند كه نتيجه آن كاهش هزينه هاي شما مي باشد.

بيشتر مصرف كنندگان وسايل الكترونيكي اينچنيني اهميتي محاسبه هزينه هاي تعمير و يا تعويض قطعات پكيجشان نمي دهند.اما همواره ايين موضوع ثابت شده است كه هزينه سرويس پكيج در يك بازه زماني مشخص همواره كمتر از هزينه تعميرات پي در پي و تعويض قطعات آن است.

همچنين با بالا رفتن قيمت قطعات وسايل الكترونيكي، به صرفه ترين امر ان است كه از اين وسايل كاملا و اصولي نگهداري كنيد.

تهران سرويس ارايه دهنده خدمات نصب پكيج تعمير پكيج و سرويس پكيج در تهران به شما عزيزان ميباشد.

انواع روش‌هاي سرويس پكيج ديواري

سرويس پكيج دو روش مختلف دارد كه سرويس دوره اي پكيج ديواري و سرويس كامل پكيج ديواري مي‌باشد.

سرويس كامل

سرويس كامل پكيج به روشي گفته مي‌شود كه تمامي‌قطعات دستگاه را به صورت كامل و يكي يكي بررسي كرده و در صورت وجود هرگونه مشكل درون آن، مشكل را قبل از اينكه به تعمير نياز داشته باشد برطرف مي‌كنيم.

سرويس دوره اي

سرويس دوره اي پكيج به نوعي از سرويس پكيج گفته مي‌شود كه دو بار در سال انجام مي‌شود.

يك بار قبل از شروع فصل سرما و يك بار هم پس از به اتمام رسيدن آن، در اين نوع سرويس قطعات به صورت جزئي بررسي شده و عيب‌هاي آن‌ها را برطرف مي‌كنيد.

نكات مهم قبل از سرويس پكيج ديواري

به صورت كلي هر وقت كه بخواهيد سرويس پكيج ديواري را انجام دهيد قبل از انجام اين كار بايد به چند نكته مهم و ضروري توجه كنيد و بعد از رعايت آن‌ها سپس سرويس كردن پكيج را شروع كنيد.

 

  1. اولين نكته ايي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه برق پكيج را قطع كنيد چرا كه در حين سرويس كردن پكيج خطر برق گرفتگي وجود دارد.
  2. در مرحله بعد بايد گاز پكيج را قطع كرده كه در هنگام سرويس كردن پكيج با باز كردن قطعات گاز به بيرون نشت نكند.
  3. و نكته ايي ديگر كه بايد به آن توجه شود اين است كه بايد آب درون پكيج را خالي كنيد اين كار را مي‌توانيد به وسيله شير آب خروجي ظرفشويي و يا حمام و … انجام دهيد.
  4. خالي كردن آب داخل پكيج

پس از انجام اين كارها مي‌توانيد به صورت مرحله به مرحله سرويس پكيج ديواري را انجام دهيد و اما اگر سرويس‌هاي پكيج خود را به مركز نصب، سرويس و تعمير پكيج ديواري تهران سرويس بسپاريد سرويسكاران حرفه اي خودشان تمام نكات را رعايت خواهند كرد.

مراحل سرويس پكيج ديواري

در اين بخش مفصلا به سرويس و نگهداري پكيج هاي ديواري مي پردازيم. امروزه قيمت تعرفه هاي تعميرات وقيمت قطعات بسيار بالا رفته است. از اين رو در صورت انجام سرويس و نگهداري سالانه، طول عمر دستگاه بالاتررفته و در كل هزينه هاي تعميرات كمتر خواهد شد و كيفيت بهره برداري از آن تجهيز هم بالاتر مي رود.

به طور كل توصيه مي شود هر سال قبل از شروع شدن فصل سرما هر دستگاه پكيج ديواري سرويس سالانه شود تا براي استفاده در فصل سرما مهيا شود. در ادامه به نحوه سرويس پكيج هاي ديواري مي پردازيم.

براي انجام سرويس پكيج ديواري بايد مراحل زير را با دقت كنترل كنيم و انجام دهيم.

نكات مهم قبل از شروع سرويس پكيج

در ابتداي مراحل سرويس، لازم است پكيج ديواري را خاموش كنيم و شير گاز ساختمان را ببنديم و دوشاخه برق دستگاه را از پريز در بياوريم، سپس طبق آنچه در بخش عيب يابي گفته شد شير آب ورودي به دستگاه را ببنديم وآب داخل پكيج ديواري را تخليه مي كنيم.

سرويس پمپ دستگاه

براي اين كار ابتدا كاور دستگاه را باز مي كنيم تا براي باز كردن پمپ مسلط شويم در اين حالت در پمپ را بازكرده و سه سيم درون آن را از داخل ترمينال آن جدا مي كنيم، سپس چهار پيچ آن را با ابزار آلن باز مي كنيم وپمپ را از بدنه يا حوضينگ آن جدا مي كنيم.

در ادامه سرويس پمپ، ابتدا هرگونه ذرات و آلودگي روي پروانه ها وحوضينگ پمپ را خارج مي كنيم و سپس با يك سمباده متوسط داخل حوضينگ و روي پروانه مي كشيم تا رسوبات موجود روي اين سطح ها از بين برود.

در صورت سفت بودن حركت پروانه مي توان با احتياط با ريختن كمي ديسكلر بين روتور و محور پروانه و بازيكردن و حركت چرخشي پروانه، پروانه پمپ را روان تر كرد.

بعد از مراحل بالا پمپ دستگاه را جا زده و پيچهاي آنرا مي بنديم گفتني است درهنگام سرويس هموار مراقب باشيم كه آب به درون بخش استاتور (سيم پيچ) پمپ نرود و در ضمن در هنگام بستن پمپ روي حوضينگ از قرار گرفتن واشر آن به طور صحيح اطمينان يابيم.

در صورتي كه هر يك ازموارد بالا رعايت نشود امكان سوختن پمپ و برق گرفتگي سيستم وجود دارد، بنابراين رعايت نكات گفته شده الزامي است.

سرويس منبع انبساط

براي سرويس منبع انبساط لازم است به سوزن روي منبع انبساط (والف منبع انبساط) كه در پشت پكيج ديواري قرار گرفته دسترسي داشته باشيم دسترسي به والف منبع انبساط با توجه به محل نصب پكيج و دسترسي به آنممكن است كمي دشوار باشد.

براي اين كار اتصال سر شيلنگ تلمبه را به سوزن والف روي منبع انبساط متصل مي كنيم و با تلمبه زدن، فشار هواي منبع را به ۰۸ بار ميرسانيم، در صورتي كه منبع انبساط باد نگيرد مشخص است كه ديافراگم آن سوراخ شده و بايد تعويض شود.

براي تعويض منبع انبساط كافي است شيلنگ هاي رابط راباز كنيم و دستگاه را از روي براكت آن پايين بياوريم و سپس مهره مربوط به لوله يا شيلنگ متصل به منبع انبساط را باز كنيم. سپس با احتياط پيچ و اتصالات نگهدارنده آن را باز كرده و منبع را خارج كنيم و منبع جديد راجا بزنيم و تمامي اتصالات مربوط به منبع انبساط و خود پكيج را مانند قبل نصب كنيم.

سرويس ترميستور ها

فقط ترميستورهاي مستغرق رزوماي و فيتينگي را مي توان سرويس كرد و مدل هاي جداري آن نياز به سرويس ندارند.

براي اين كار كافي است ابتدا كايل آن را از آن جدا كنيم و از روي پكيج با كمك آچار تخت يا بيرون كشيدن خار آن بيرون آوريم و با كمك سمباده سخت آن را عاري از هرگونه رسوب كنيم و سپس روي محل خود نصب كنيم و كابل آن را متصل كنيم

سرويس مبدل اوليه يا ثانويه

 

سرويس مبدل ثانويه در پكيج دو مبدل

در سرويس پكيج هاي ديواري دو مبدل تنها سرويس مبدل ثانويه لازم است و ميدل اصلي اصولا نياز به رسوب زدايي ندارد.

براي اين كار بايد دو پيچ مبدل ثانويه را باز كرد و مبدل ثانويه را با ديسكلر رسوب زدايي كرد وسپس آن را با آب شست و نصب كرد.

سرويس مبدل اصلي در پكيج تك مبدل

در سرويس پكيج هاي تك مبدل، ابتدا روكش و سپس درهاي محفظه احتراق را باز مي كنيم و سپس مبدل اصلي را از لوله هاي مرتبط به آن جدا كرده و مبدل اصلي را بيرون مي آوريم و اسيدشويي مي كنيم.

گفتني است از آنجاكه مبدل اصلي پكيج هاي تك مبدل به اسيدشويي حساس هستند و ممكن است بعد از چند بار اسيدشويي به صدا بيفتند يا معيوب شوند توصيه ميشود در صورتي كه نياز به اسيدشويي بود مبادرت به اين كار كنيد (زماني كه مشاهده شود درون ميدل رسوبات فراوان وجود دارد يا فشار آب گرم شير مخلوط ساختمان نسبت به فشار آب سرد آن بسيار كمتر است).

اسيدشويي را مي توان به صورت دستي يا با دستگاه اسيدشويي اتومات انجام داد. بعد از اسيد شويي ميدل را در محل آن نصب مي كنيم و توصيه مي شود تمام واشرهاي اتصال مبدل به لوله هاي مسي را تعويض كنيد.

سرويس فن و پرشر سوئيچ

براي سرويس فن و پرشر هوا كافي است با يك تجهيز دمنده محل قرارگيري فن را پاكسازي كنيم. اين كار اصولا در كارگاه و توسط پمپ باد انجام مي گيرد.

سرويس يون جرقه، تشخيص شعله و برنر

براي اين كار ابتدا كافي است درهاي محفظه احتراق را باز كنيم تا به يون جرقه و يون تشخيص شعله دسترسيپيدا كنيم.

در اين حالت با كمك سمباده سخت به تميز كردن يون جرقه و تشخيص شعله و سپس برتر دستگاه مي پردازيم و در آخر درهاي باز كرده را مي بنديم.

سرويس بلوكها

تنها بلوك هاي برنجي هستند كه رسوب پذير هستند و سرويس بلوك هاي چپ و راست را زماني انجام مي دهيم كه متوجه شويم بخش سه راهه دستگاه خوب كار نمي كند يا مشاهده كنيم درون بلوك هاي برنجي رسوب گرفته است.

براي باز كردن بلوكها لازم است تمام اتصالات يا قطعات روي بلوكها را باز كرده و سپس پيچ زيرين آن را از بدنه پكيج باز كنيم و آن را درون ديسكلر غوطه ور كنيم تا تمام رسوبات از بين برود و سپس آن را روي پكيج ببنديم.

در هنگام بستن بلوك بايد دقت كنيم تا تمام اتصالات به طور صحيح نصب و آب بندي شوند.

سرويس سختي گير پلي فسفات

در صورتي كه مشاهده شود كريستال هاي پلي فسفات درون سختي گير كم شده يا وجود ندارند آن را باز كرده و باكريستال جديد شارژ مي كنيم.

سرويس سه راه صافي برنجي

سرويس سه راه صافي برنجي بسيار الزامي و مهم است چرا كه در صورتي كه توري آن پر از آلودگي شود مسيربرگشت آب به پمپ دستگاه را مي بندد و علاوه بر اينكه از پمپ محافظت نمي كند باعث بي آبي پمپ شده و در نهات باعث سوختن پمپ مي شود.

بنابراين براي سالم ماندن پمپ دستگاه بايد هرچند وقت يك بار اين قطعه را سرويس كنيم. براي اين كار كافي است پيچ روي سه راه صافي برنجي را باز و توري آن را تميز كنيم و دوباره ببنديم.

بازديد شير و شيلنگها

در هنگام سرويس لازم است به شير و شيلنگ هاي رابط بين لوله كشي ساختمان و پكيج ديواري نگاهي بيندازيم،در صورتي كه شيلنگها خشك شده باشند يا احساس شود معيوب شده اند بايد آنها را تعويض كنيم (شيلنگهاي متصل به پكيج هاي نصب شده در فضاي آزاد بعد از چند سال معيوب ميشوند).

همچنين اگر شيرها از آب بنديخارج شده باشند بايد تعويض شوند.

روش جلوگيري از تشكيل رسوب در پكيج ديواري

استفاده از فيلتر

بهترين و در عين حال ساده‌ترين روش براي جلوگيري از ايجاد رسوب در پكيج، قرار دادن فيلتر مناسب در مسير آب ورودي به دستگاه است.

با قرار دادن اين قطعه، ديگر خبري از ايجاد رسوب و دردسرهاي رسوب زدايي پكيج نخواهد بود.

استفاده از فيلتر + محلول محافظت از رسوب

راه ديگر در كنار قرار دادن فيلتر، استفاده از محلول محافظ در برابر رسوب است. قبل از راه اندازي پكيج، محلول را داخل آن ريخته تا مانع از ايجاد رسوب شود.

براي سرويس پكيج ديواري انواع برند ها با تهران سرويس تماس بگيريد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۹:۰۷ توسط:ahmadi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :