tehranservic tehranservic .

tehranservic

تفاوت كولرگازي اينورتر و معمولي

امروزه كولر گازي هاي اينورتر بسيار فراگير شده و به جرات ميتوان گفت در چند سال آينده استفاده از كولر گازي معمولي منسوخ خواهد شد. شايد قيمت كولر گازي اينوتر دار كمي بالاتر از كولر گازي معمولي باشد اما با پيشرفت علم و تكنولژي در چند سال آينده ميتوان شاهد كاهش تفاوت قيمت بين كولر گازي معمولي و اينورتر خواهيم بود
اما سوالي كه ذهن اكثر مردم در زمان خريد كولر گازي به خود مشغول ميكند اين است كه تفاوت كولر گازي اينورتر و معمولي در چيست ؟ و اينكه آيا واقعا اين دو كولر گازي با هم تفاوت دارند ؟
براي بررسي تفاوت كولر گازي اينورتر و معمولي ابتدا بايد نحوه عملكرد اين دو كولر بررسي شود.

مصرف برق كولر گازي ساده و اينورتر:

هر دو سيستم اينورتر و غير اينورتر داراي عملكردهاي مشابه هستند، اما هر كدام اي يك نوع متفاوت كمپرسور استفاده مي كنند. كمپرسور مسئول فشرده سازي مبرد يا همان گاز به مايع است . همانطور كه اين فرايند اتفاق مي افتد، مبرد به دليل خنك شدن اثر مي كند.كولر گازي اينورتر به گونه اي طراحي شده اند كه تا ۳۰-۵۰٪ از مصرف برق در مقايسه با يك سيستم تهويه مطبوع معمولي صرفه جويي مي كنند.

سرعت متغير

با تغييرات مقادير ولتاژ و فركانس برق ورودي به كمپرسور، سرعت كاركرد موتور يا همان كمپرسور در كولر گازي هاي اينورتر، قابليت تغيير داشته و به اين صورت عمل مي كند كه در لحظه شروع به كار يا راه اندازي، با سرعت كمتري عمل نموده و سپس به مرور بيشتر مي شود. همين امر باعث صرفه جويي در مصرف انرژي بوده به طوري كه در برخي گزارشات، اين كاهش تا ۶۰٪ نيز گزارش شده است

گرمايش و سرمايش:

يكي از مهم ترين تفاوت كولر گازي اينورتر و معمولي در اين است كه سيستم‌هاي اينورتر سريع تر محيط را به دماي مورد نظر آن‌ها مي‌رسانند.
دليل اينكه كولر گازي اينورتر سريع تر محيط را خنك مي‌كند اين است كه اين سيستم‌ها زماني كه شروع به كار كردن مي‌كند با سرعت بالايي شروع كرده و زماني كه به دماي مورد نظر رسيده سرعتش كم مي‌شود ولي كولر‌هاي گازي معمولي با يك سرعت شروع به كار مي‌كند و همانگونه ادامه مي‌دهد تا زماني كه خودتان بخواهيد آن را خاموش كنيد.

خبري از آلودگي صوتي نيست

كمپرسور دور متغير كولر گازي اينورتر، تنها باعث كاهش مصرف انرژي نمي‌شود. عدم خاموش و روشن شدن متوالي كمپرسور، باعث كاهش سروصداي دستگاه در حين كار نيز خواهد شد. به عبارت ديگر با كولر گازي اينورتر، ديگر خبري از آلودگي صوتي نيست.

گاز مصرفي در اينورتر:

يكي از تفاوت كولر گازي اينورتر و معمولي در اين است كه گاز مصرفي كولر گازي معمولي R22 و گاز مصرفي كولر گازي اينورتر R410 مي‌باشد.
گاز R410 نسبت به گاز R22 خنك تر است و سريع تر محيط را خنك مي‌كند.
مقاله شارژ گاز كولر گازي را مطالعه نماييد.

منبع:www.tehranservic.com

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۹:۵۹ توسط:ahmadi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :