tehranservic tehranservic .

tehranservic

علت آبريزش كولر گازي

 

مسدود شدن فيلترها ي كولر گازي

يكي ديگر از مواردي كه باعث آبريزش كولر گازي شده است مسدود شدن فيلترهاي كولر گازي مي‌باشد.
در صورتي كه فيلترهاي كولر گازي كثيف و مسدود باشند نمي‌تواند هواي خنك توليد شده توسط كولر گازي را به بيرون منتقل كند.
هواي خنك درون يونيت مانده و هواي گرم محيط هم به آن نفوذ مي‌كند زماني كه اين دو با هم تماس پيدا مي‌كنند باعث به وجود آمدن بخار مي‌شود.
بخار آب به قطره‌هاي آب تبديل شده و به بيرون نشت مي‌كند و همين امر سبب چكه كردن آب كولر گازي خواهد شد.

مسدود شدن خروجي سيني تخليه آب با ناوداني كولر

مسدود شدن ناوداني يا لوله تخليه آب كولر گازي مي تواند علت تخليه نشدن آب كولر گازي باشد. وقتي ناوداني كولر كه آب داخل آن جمع شده و بعد از طريق لوله درين تخليه مي‌شود به هر نحوي مسدود شده باشد (به‌وسيله گرد و خاكي كه به لجن تبديل شده يا غيره)، آب از ناوداني كولر سرريز كرده و از زير آن به بيرون مي‌ريزد.

بايد به اين نكته توجه كنيد كه اگر شما هم جزو آن دسته از افرادي هستيد كه لوله تخليه آب كولر گازي را داخل سطل يا بطري مي اندازيد، بعد از پر شدن سطل از آب و رسيدن آب به لبه شيلنگ، آب ديگر قادر به خارج شدن نيست و از كولر سرازير مي شود. بنابراين گاهي علت ريختن آب از پنل داخلي كولر دو تيكه يا اسپيلت، نحوه اشتباه اتصال لوله ها و يا سرهم بندي كردن آنها به صورت موقتيست.

راه هاي زيادي براي باز كردن لوله درين وجود دارد، اما قبل از هر چيز بايد بتوان به اين لوله كه در پشت پنل داخلي كولر گازي قرار گرفته است، دسترسي پيدا كرد. 2 روش براي انجام اينكار وجود دارد:

روش اول- بلند كردن پنل داخلي كولر گازي:

در اين روش، بايد مانند عكس زير خارهاي زيرين پنل را باز كرده و پنل داخلي كولر گازي را از پايين به‌صورت ۷۰ درجه به سمت بالا بلند كنيد. سپس با استفاده از يك انبردست يا كاسه يا هر وسيله ديگري كه اهرم مي كنيد، آن را ثابت نگه‌ داشته و كارتان را روي لوله تخليه انجام دهيد و آن را به حالت اوليه برگردانيد. دقت داشته باشيد كه بلند كردن بيش‌ ازحد پنل باعث شكسته شدن گيره بالاي آن و افتادن پنل خواهد شد. پس از بلند كردن بيش‌ ازحد آن خودداري كنيد.

روش دوم- باز كردن قاب پنل داخلي كولر گازي:

در اين روش، با باز كردن قاب جلويي پنل داخلي كولر به زير آن دسترسي پيدا مي كنيد. البته در بسياري از كولرها فقط با اين روش قادر به ديدن و سرويس لوله تخليه هستيد. در باز كردن و بستن قاب پنل داخلي، بايد بسيار دقت كنيد، چون در صورت شكسته شدن خارهاي قاب پنل، در هنگام كار كولر گازي صداي نابهنجاري توليد كرده و مشكل ساز ميشود. در اينجا فيلمي را براي آموزش انجام اينكار به صورت اصولي و صحيح قرا داده ايم كه با ديدن آن به‌راحتي قادر به انجام اينكار باشيد.

جا گذاري نامناسب خروجي لوله درين

از ديگر دلايل سر ريز شدن آب از كولر گازي كه بسيار شايع است كه اگر لوله تخليه يا درين در موقعيت مناسب نباشد، آب از ناوداني سرازير ميشود.

  • تا خوردن لوله درين
  • مسدود شدن لوله درين
  • جمع شدن آب در سطل
  • نامناسب بودن شيب شلنگ تخليه

    كم بودن مقدار گاز كولر گازي

    اينكه چه مقدار گاز در كولرگازي شما قرار دارد تاثير بسيار زيادي در سيكل سرمايشي آن دارد و به عقيده بسياري از كارشناسان اين دو مسئله رابطه مستقيمي را با يكديگر به وجود آورده اند از همين رو در صورتي كه گاز موجود در آن از استاندارد لازم كمتر باشد ميتواند بر روي كل عملكرد سيستم تاثير بگذارد و آن را مختل كند و باعث يخ زدن كمپرسور و در نتيجه خاموش شدن كولرگازي شما شود.
    به شما توصيه ميكنيم مقاله شارژ گاز كولر گازي تهران سرويس را مطالعه كنيد.

    معيوب شدن پمپ تخليه و نگهداري ضعيف كولر گازي

    از ديگر موارد تاثير گذار در بروز مشكل ريزش آب از پنل داخلي كولر گازي آسيب به سيستم داخلي پمپ تخليه و بهم خوردن نحوه عملكرد كويل‌ها در وسايل سرمايشي است. به دليل تجمع گرد و غبار و آلودگي اين پمپ خراب شد، منجر به چكه كردن و آب ريختن كولر گازي مي‌شود

  • منبع:www.tehranservic.com

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۰:۳۷ توسط:ahmadi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :