tehranservic tehranservic .

tehranservic

طريقه باز كردن پنل داخلي كولر گازي

 

 

طريقه باز كردن پنل داخلي كولر گازي:

1) جمع آوري گاز كولر گازي:

در مرحله اول بايد گاز كولر را جمع آوري كنيد تا در حين جابجايي دچار آسيب و تخليه گاز نشود.بدين منظور ميتوانيد ابتدا كولر گازي را به مدت 15 دقيقه در حالت سرمايش روشن كنيد و بعد از گذراندن 15 دقيقه كه سيكل تبريد كامل شد اقدام به باز كردن درپوش بر روي كندانسور يا پنل بيروني كنيد.

بر روي پنل بيروني شير سرويس وجود دارد كه بايد درپوش آن را باز كنيد و شيلگ گيج را به اين شير متصل كنيد. پس از اتصال بايد با نگاه كردن به گيج همزمان لوله رفت را ببنديد. زماني كه فشار گيج به 10psi رسيد بايد لوله رفت كاملا بسته شده باشد. سپس به سراغ لوله برگشت برويد و با نگاه كردن به گيج بستن لوله را شروع كنيد و زماني كه فشار پيچ به زير صفر و حالت وكيوم رسيد بايد لوله برگشت كاملا بسته شده باشد. بعد از بسته شدن لوله برگشت بايد كولر گازي بلافاصله خاموش شود.

2) قطع كردن برق پنل:

به ياد داشته باشد چه در طريقه باز كردن كولر اسپيلت و چه در باز كردن هر وسيله برقي ديگري، بايد قبل از هر كار، آن را از برق جدا كنيد. براي باز كردن پنل داخلي كولر گازي، نيازي به قطع برق مركزي نيست. كافيست كه پريزر كولر گازي را از برق جدا كنيد.

3)مرحله يك بازكردن قاب كولر گازي:

در قدم اول براي باز كردن قاب كولر گازي، قابي كه، در قسمت خارجي كولر مشاهده مي‌كنيد، را به آرامي به سمت بيرون بكشيد، اين قاب متحرك است و به سمت بالا و پايين حركت مي‌كند.

البته در برخي مدل‌ها ممكن است، قاب قسمت خارجي كولر با پيچ محكم شده باشد و متحرك نباشد. در اينصورت لازم است ابتدا پيچ‌ها را باز و سپس قاب را خارج كنيد.

طريقه باز كردن پنل كولر گازي4)مرحله پنج خارج كردن فيلترهاي داخلي:

بعد از جدا كردن قاب پنل داخلي كولر گازي، مي‌توانيد پنل داخلي كولر گازي و فيلترهاي كولر را تميز كنيد، همچنين مي‌توانيد، فيلترها را بيرون بياوريد و آنها را بشوييد.

5)باز كردن بخش ورودي هوا به داخل اتاق:

اگر دقت كرده باشيد، اين بخش با خاموش و روشن كردن كولر گازي همانند يك درب، باز و بسته مي شود. هدف ما باز كردن اين درب است. اين بخش با شاسي هايي به پنل داخلي كولر گازي متصل شده است. كافيست اين شاسي ها را جدا كرده تا اين درب را بتوانيد از دستگاه جدا كنيد.

6) باز كردن درب قسمت برد پنل داخلي:

اين يكي از مهم ترين بخش ها، در نحوه باز كردن كولر اسپيلت است. خيلي بايد مراقب باشيد كه هنگام باز كردن، به اين قسمت آسيبي وارد نشود. معمولا اين درب توسط يك يا دو پيچ به بدنه متصل است كه با باز كردن اين پيچ ها، به راحتي از دستگاه، جدا مي شود.

7) باز كردن بخش زيرين پنل داخلي:

اين بخش نيز با دو يا سه پيچ به بدنه اصلي متصل است كه به راحتي با باز كردن پيچ ها، از بدنه جدا مي شود

8) باز كردن بخش بالايي پنل داخلي:

اين بخش كه معمولا عمود بر ديوار است. با پيچ هايي كه در قسمت انتهايي، چسبيده به ديوار، مي باشد، به بدنه متصل شده است.

9)باز كردن بدنه كلي پنل داخلي:

زماني كه بخش هاي بالا را به خوبي باز كنيد با پيچ هايي روبرو مي شود كه با باز كردن آن، بدنه پلاستيكي پنل داخلي اسپيلت، از دستگاه جدا مي شود. اين پيچ ها، بسته به نوع كولر گازي و برند آن، در بخش هاي مختلفي وجود دارد اما پيدا كردن آن، كار سختي نيست و شما به راحتي مي توانيد، آن را از دستگاه جدا كنيد.
در طريقه باز كردن كولر اسپيلت براي پنل داخلي نيز، سعي كنيد پيچ هاي باز شده را در بخش مشخص با مشخص كردن اين كه كدام پيچ براي كدام بخش، است، آن ها را تفكيك كنيد.

طريقه باز كردن پنل كولر گازي

نكته:

هم هنگام جدا سازي قطعات واحد خارجي و هم هنگام برداشتن واحد داخلي، مراقب باشيد لوله هاي مسي ارتباطي آسيب نبينند و گرد و خاك و اجسام خارجي داخل لوله ها نشوند، براي اينكار درپوش لوله ها را ببنديد. هنگام جمع كردن اجزاي واحد داخلي و ساير قطعات را نيز در برابر ورود اجسام خارجي محافظت كنيد. براي نگهداري و انتقال لوله ها، آنها را بصورت حلقه در آوريد.

نصب و باز كردن كولر گازي:

براي جابه جايي و باز كردن كولر گازي خود كافيست با تهران سرويبس تماس بگيريد،متخصصان تهران سرويس در كمتر از يك ساعت در محل حاضر هستند.

سرويس كولر گازي:

تهران سرويس اعزام نيروي متخصص براي سرويس كولر گازي شما براي جلوگيري از هزينه هاي تعميرات كولر گازي .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۴:۵۲ توسط:ahmadi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :