tehranservic tehranservic .

tehranservic

مبدل پكيج

 

كاربرد مبدل حرارتي در پكيج ديواري:

مبدل حرارتي در پكيج هاي ديواري نيز كارآيي دارد. استفاده از اين مبدل ها در پكيج ها به اين صورت است كه در فصل سرد سال با باز كردن آب گرم زماني كه آب گرم در سنسور فشار جريان مي يابد آن را فعال مي كند و با ارسال كردن فرمان شير سه راهي موتوري از طريق برد پيكج ديواري آب گرم به مبدل گرمايي لوله برده مي شود. به اين صورت آب گرم مورد نياز سريعا تامين مي شود. همچنين در فصل گرما پكيج هاي ديواري به كمك مبدل حرارتي فقط در زمان احتياج به آب گرم و درست زماني كه آب گرم را باز ميكنيم روشن مي شوند كه فرمان اين روشن شدن را سنسور ها صادر مي كنند و با استفاده از مبدل هاي حرارتي فورا تامين مي شود و بلافاصله بعد از بستن آب گرم خاموش مي شود.

در واقع از اجزاي تشكيل دهنده ي پيكج ديواري مي توان به مبدل حرارتي، برد پيكج ديواري، شير موتوري كه داراي دو نوع شير دو راهه و شير سه راهه موتوري مي باشد و … اشاره كرد. براي پكيج هاي ديواري نوع هاي گوناگون در مارك هاي متفاوت وجود دارد. پكيج بوتان و پكيج ايران رادياتور را ميتوان دو مورد از بهترين و معروف ترين پكيج هاي ديواري در كشور دانست كه امتحان خود را پس داده اند. براي راه اندازي و استفاده بهتر از اين پكيج ها لازم است آموزش هاي لازم براي كار با آن را بدانيم و محل مناسبي را براي نصب آن انتخاب كنيم. همچنين اگر در استفاده از اين پكيج ها دچار مشكل شديد مي توانيد از كساني كه سرويس پكيج و يا تعمير پكيج را بر عهده دارند تماس بگيريد. توجه داشته باشين كه سرويس سالانه ي پكيج ها موجب افزايش طول عمر آن ها مي شود.

منظور از مبدل اصلي و ثانويه در پكيج چيست؟

همان طور كه مشاهده كرديد، مبدل ها نقشي كليدي در عملكرد پكيج ها داشته و هر گونه بروز مشكلي در آن ها كاركرد پكيج را تحت تاثير قرار مي دهد. در واقع اين مبدل است كه در آن آب ورودي به درون پكيج گرم شده و آب گرم فراهم مي شود. اما در خصوص مبدل هاي به كار رفته در مدل هاي مختلف پكيج، نكته حائز اهميت انواع مبدل هايي است كه در اين دستگاه ها مشاهده مي شود.

دو نوع مبدل در پكيج وجود دارد؛ مبدل اوليه كه به آن مبدل اصلي نيز مي گويند و يك مبدل ثانويه. هر يك از اين مبدل ها كارايي مخصوص به خود را دارند و ويژگي هاي آن ها مختص خودشان است. از طرفي نكته قابل توجه ديگر اين است كه مبدل هاي اصلي در تمام مدل ها ديده مي شود. اين در حالي است كه در برخي از دستگاه ها، از مدل هاي ثانويه نيز استفاده مي شود. با توجه به نوع مبدل ها و مشخصاتي كه دارند، فرايند تعمير مبدل اصلي و تعمير مبدل ثانويه متفاوت خواهد بود.

پكيج هاي تك مبدل يا بي ترميك:

در پكيج هاي تك مبدل آب گرم مصرفي و آب گرم مدار هر دو با تماس مستقيم شعله مشعل گرم مي شوند. در اين پكيج زماني كه شير آب مصرفي باز مي شود به دستگاه اعلام مي شود كه فرمان فلومتر وارد كار شود و آب سرد را وارد مبدل اصلي در معرض شعله قرار دهد و گرم كند.زماني هم كه احتياج به گرمايش وجود دارد در اين حالت شير سه طرفه مسير حركت را به سمت رادياتور ها مي برد و پمپ فعال شده براي گردش آب در رادياتور ها و خود مبدل دستگاه .
در حالت پكيج ديواري تك مبدل فقط در شرايط زمستاني پمپ فعال مي گردد و در حالت تابستاني پمپ دستگاه غير فعال مي باشد. ازآنجاييكه در اين نوع مبدل ها آبگرم مصرفي با شعله مستقيم در تماس است و تمام كار بر عهده يك مبدل مي باشد ايجاد رسوب در آن بالا رفته كه رسوب زدايي آن ممكن هست موجب سوراخ شدن مبدل گردد. اين نوع پكيج قديمي بوده و تقريبا از رده خارج محسوب مي شوند و فقط داراي يك مبدل حرارتي مي باشد كه هم سيستم گرمايش را راه مي اندازد و هم آب گرم مصرفي را تامين مي كند.

مزاياي پكيج تك مبدله:

ساختمان ساده‌تر و خرابي كمتر اين نوع پكيج‌ها
پكيج تك مبدل آب گرم مصرفي را چند ثانيه سريع‌تر از دو مبدل توليد مي­كند.
گرفتگي در لوله ­ها ديرتر بر روي آن تأثيرگذار مي‌باشد.

معايب پكيج تك مبدله:

رسوب گيري بالا

پكيج هاي دو مبدل يا مونوترميك:

پكبج دو مبدله داراي دو نوع مبدل اصلي و صفحه اي مي باشد. و براي تامين گرمايش محيط از مبدل اصلي استفاده مي گردد . در حالت زمستاني پمپ دستگاه فعال بوده و با گردش آب در مبدل اصلي گرمايش تامين مي گردد. حال زماني كه مصرف كننده درخواست آبگرم مصرفي را دارد پمپ دستگاه مجددا فعال شده و با گردش آب شهر در مبدل صفحه اي ثانويه آبگرم مصرفي را تامين مي كند . مبدل ثانويه به اين گونه كار مي كند كه با قرار گيري آب سرد مصرفي در مجاور آبگرمي كه توسط مبدل اصلي ايجاد شده آبگرم مصرفي را تحويل مي دهد.

مزاياي پكيج دو مبدله:

توليد آبگرم مصرفي يكنواخت
رسوب گيري كمتر
مزاياي پكيج ديواري تك مبدل:
استهلاك كمتر به دليل فعال نبودن پمپ در حالت تابستاني
توليد آبگرم مصرفي سريعتر

معايب پكيج دو مبدله:

زمان زيادي براي گرم كردن آب صرف مي شود.
و همچنين فعال بودن هميشگي آن حتي در فصل هاي تابستان باعث استهلاك بيشتر دستگاه مي گردد.

بررسي تفاوت هاي پكيج تك مبدل و دو مبدل در چيست؟

تفاوت پكيج دو مبدل و تك مبدل در تعداد مخازن موجود در پكيج مي‌باشد كه در نوع تك مبدل دو لوله مختص آب گرم مصرفي و شوفاژ (آبگرم رادياتورها) هر دو از داخل يك مخزن عبور كرده و ميزان جرم گرفتن در اين نوع پكيج بيشتر است اما در پكيج دو مبدل قسمت آب گرم و شوفاژ (گرمايش) از هم جدا بوده و فشار حرارتي بر دو مخزن تقسيم مي‌شود. در واقع تفاوت دستگاه دو مبدل و تك مبدل در زمان استفاده از آب گرم بهداشتي است اما كارايي و ميزان گرم كردن آب در هر دو نوع پكيج تك مبدل و دو مبدل يكسان است. تفاوت هاي پكيج تك مبدل و دو مبدل در ساختار پكيج نيز مشهود مي باشد؛

از نظر ساختاري مبدل دومنظوره در پكيج تك مبدل داراي چهار اتصال شامل دو اتصال يك دوم و دو اتصال سه چهارم مي‌باشد كه اتصالات يك دوم براي آب مصرفي و اتصالات سه چهارم براي آب گرمايشي هستند. در مبدل‌هاي دومنظوره در واقع دو لوله در داخل يكديگرند كه لوله با مقطعي به فرم ستاره‌اي داخل لوله‌اي با مقطعي به شكل بيضي قرار گرفته است از مقطع ستاره‌اي شكل آب مصرفي و از ناحيه اطراف (فضاي بين دو لوله) آب گرمايشي عبور مي‌كند. بنابراين به صورت مستقيم آب گرمايشي در معرض حرارت شعله قرار گرفته و گرماي خود را به آب مصرفي منتقل مي‌كند.

در پكيج دو مبدله، مبدل اصلي تك منظوره داراي دو اتصال از نوع سه چهارم است كه آب بندي اين نوع اتصالات مي‌تواند با هم متفاوت باشد. در مبدل تك منظوره اتصالات سه چهارم همانند مبدل دومنظوره براي آب گرمايشي است و مبدل ثانويه وظيفه تأمين آب مصرفي را به عهده دارد.

مبدل پكيج

نكته:

با توجه به مطالب گفته شده در بالا و صحبت هاي انجام شده با كارشناسان مي توان به اين نتيجه رسيد كه براي مكان هايي كه املاح آب آنها بالاي ۵۰۰ PPm باشد بهتر است از پكيج هاي ديواري دو مبدل استفاده شود ولي براي محيط هايي كه املاح آب كمتري دارد خريد پكيج ديواري تك مبدل به صرفه تر مي باشد.
در زير تصاويري براي درك بهتر اين موضوع درج گرديده است.

چه راهكار هايي براي كاهش خرابي مبدل هاي پكيج وجود دارد؟

- نصب يك رسوب زداي مغناطيسي به همراه يك فيلتر پلي فسفات مارك خوب (ايمر گاز)
-نصب صافي برگشت
-استفاده از پكيج ديواري در دماي كمتر از 60 درجه ميباشد (هيچ وقت دما را روي ماكزيمم قرار ندهيد)
-تزريق محلول ضد رسوب به مدار گرمايشي
-عدم كاركرد پكيج در مواقع كمبود فشار بار
-در مواقعي كه قصد استفاده كم از آب مصرفي را داريد از آب سرد استفاده كنيد.

تعمير مبدل پكيج:

تعمير مبدل پكيج بايد به شكل درست و اصولي صورت پذبرد و تعميركار بايد به خوبي با انواع مختلف اين بخش آشنايي داشته و قطعات آن را به درستي بشناسد. يكي از روش هاي تعمير اين قطعه، رفع نشتي آن است. زماني كه لوله ها در اثر گرماي زياد و يا رسوب بيش از حد سوراخ مي شوند، كارشناسان نمايندگي تعمير پكيج، اول محل نشتي را پيدا مي كنند و سپس، اقدام به برطرف كردن مشكل مي نمايند.گاهي لازم است لوله ها تعويض شوند كه در اين صورت، همكاران ما با دقت و مهارت بالاي خود و با استفاده از تجهيزات و ابزار پيشرفته و مدرن، اين كار را انجام مي دهند. براي تعمير مبدل پكيج خود كافيست با كنخصصان تهران سرويس تماس حاصل نماييد .

خريد مبدل پكيج :

براي خريد مبدل پكيج خود كافيست با يكي از شعبات تهران سرويس تماس حاصل نماييد ، تا قطعه مورد نظر شما در كمتر از يك ساعت به محل ارسال شود.خريد قطعات پكيج در سراسر ايران از طريق ثبت سفارش امكان پذير است.

چرا تعميركار پكيح خود را بايد از تهران سرويس سفارش دهيد:

۱ – داراي تكنسين هاي با سابقه كاري حداقل ۷ سال و مختص تعمير پكيج
۲ – تكنسين هاي دوره ديده و آشنا به زبان
۳ – سعي در تعمير قطعات و اجتناب از تعويض آن
۴ – حداقل زمان براي حاضر شدن در منزل و شركت شما منطبق بر وقت تعيين شده شما
۵ – تعمير با نرخ مصوب اتحاديه و نهادهاي نظارتي
۶ – ضمانت نامه و گارانتي قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه يك و قطعات فابريكي و اورجينال
۸ – سرويس دهي به طور شبانه روزي، حتي در تعطيلات رسمي و جمعه ها
9-داراي نماد اطمينان از وزارت صنعت معدن و تجارت
10-بالاترين رضايت مردمي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۳:۰۲ توسط:ahmadi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :